sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Basics: Cum sa SCHIMBI UN CAUCIUC

Astazi am avut prilejul de a ma bucura de o pana la prima ora. Roata spate dreapta scapase aer cumva. Si ca sa fie pachet complet, m-am apucat barbateste sa schimb singur cauciucul spart cu rezerva. Trec prin toti pasii, pun cricul, ridic masina, scot capacul, si ma apuc de desurubat piulitele de pe prezoane, dau jos roata, o pun pe cea de rezerva, strang piulitele la loc, cobor masina...siii surpriza, si roata de rezerva are pana. Asa ca o iau de la capat, dau jos rezerva, pun la loc pneul cu pana(care era totusi intr-o stare mai buna decat cel de rezerva) si trag o fuga pana la o vulcanizare din apropiere si cu ocazia asta schimb tot setul de vara cu cel de iarna, mai ales din moment ce am prins si cateva oferte. Daca anul trecut a trebuit sa ma descurc cu un set de anvelope resapate, anul asta am trecut la un set de Goodyear Ultragrip, impresionat de majoritatea calitatilor si locul acestora in topul dimensiunilor mele(205/55/16), cat si de pretul echilibrat. 
Cu ocazia asta mi-am zis sa postez si un mic tutorial pentru schimbarea unei anvelope.
Spor la toate si nu lasati pe ultima zi schimbarea anvelopelor de iarna..mai ales ca "the boys in blue" abia asteapta sa ninga si in plus, nu stati la randuri imense si sunt destul de multe oferte pana pe la jumatatea lui noiembrie cand toti or sa vrea sa platiti triplu pentru niste inlocuiri si echilibrari.

- 01 -
Tine la indemana cauciucul de rezerva, cricul si cheia 
pentru roata. Foloseste doar cricul care a venit cu masina, 
cele diferite pot uneori avea defecte si ar putea produce stricaciuni.

- 02 -
Scoate capacul de la roata si slabeste piulitele 
cu o jumatate de rotatie a cheii. Gaseste punctul de amplasare
 a cricului cel mai apropiat de cauciucul care 
trebuie schimbat (poti verifica manualul masinii)
Pune cricul sub el si ridica-l pana sub pragul masinii.

- 03 -
Ridica roata rotind manerul cricului in sensul acelor de ceas. 
Desurubeaza piulitele rotii cu cheia si scoate cauciucul defect. 
Pune in locul lui cauciucul de rezerva si insurubeaza piulitele cu degetele cat de tare poti. Strange-le usor cu cheia mergand in "X".

- 04 -
Coboara masina inapoi pe asfalt. 
Strange pana la capat piulitele cu cheia procedand tot in "X", ca si mai devreme. 
Pune la loc capacul de la roata. Pastreaza cauciucul spart in acelasi loc 
unde se afla cel de rezerva. Si nu in ultimul rand, du-te cu masina
 la o vulcanizare cat mai repede. In general cauciucurile de rezerva 
nu sunt facute pentru folosire indelungata.


Words by Jordan Waller, with mechanic John Palmowski.
Illustrations by Nick Hardcastle
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu